Ekonomické magazíny už několik let po sobě straší ekonomickou krizí, která “je za rohem”, přesto trh s nemovitostmi zažíval stabilní růst. Málokdo asi čekal, že propad nepřinese další bublina, ale virus, a že se každodenní život promění ve scénář špatného amerického filmu.

Stejně tak umí málokdo predikovat, jak celá situace ovlivní realitní trh v dlouhodobém hledisku, a přesto je české realitní internetové prostředí plné analýz, které Vás nabádají k tomu či onomu. Jedni straší, jiní naopak uklidňují. Jak mají tedy nyní prodávající postupovat? Je lepší čekat na vývoj, nebo raději prodat svou nemovitost hned? Podělíme se s Vámi o naše poznatky za poslední měsíc pandemie a podíváme se na to, jak by měl vypadat prodej nemovitosti na dnešním trhu.

Kupující si nyní budou mnohem více vybírat a budou se rozhodovat nejen na základě cen, ale také servisu a celkovém dojmu.

V současné době jsme se dostali do fáze, kdy se prodej nemovitostí značně prodloužil. Nízkou poptávku po nemovitostech způsobil nejen strach kupujících chodit na prohlídky, ale také neustálé nejistoty ohledně budoucího vývoje nejen trhu nemovitostí, ale i jejich financování. A zatímco u trhu pronájmů můžeme předpokládat, že se po vlně pandemie (za předpokladu obnovení Airbnb) vrátí zpět do původních rozměrů relativně rychle, u prodeje nemovitostí je situace o něco vážnější. V dlouhodobém horizontu se totiž lidé mohou přestat bát nákazy, ale strach z ekonomických vyhlídek nevymizí.

Pokud tedy vlastníte nemovitost, kterou máte v úmyslu prodat, rozhodně s prodejem nečekejte. Jakmile se současná situace konečně ustálí, převyšující nabídka nad poptávkou bude mít za následek propad cen a nízkou poptávku doplní nízká koupěschopnost poptávajících.

Před nástupem pandemie poptávka převyšovala nad nabídkou a podmínky si mohli diktovat prodávající. A to i cenové – i nemovitost za vyšší prodejní cenu, než byla v místě a čase obvyklá, se nakonec prodala, protože nemovitostí bylo na trhu nedostatek; to však nyní končí a růst cen nás s nejvyšší pravděpodobností nečeká. Kupující si nyní budou mnohem více vybírat a budou se rozhodovat nejen na základě cen, ale také servisu a celkovém dojmu. Proto je nyní naprosto stěžejní odchytit toho správného kupce, aby o Vaši nemovitost měl zájem a nenechal se zlákat jinými nabídkami.

Nečekejte na to, až pandemie skončí. Hodláte-li prodat svoji nemovitost, nechte ji vstoupit na realitní trh rychle a hned napoprvé pořádně, a nespokojte se s průměrným prodejem.

Samotný prodej však nelze podcenit – právě v tento okamžik musíte udělat vše správně od samotného začátku a nepokoušet se prodávat metodou pokus-omyl. Tím totiž ztratíte moment úspěchu a absence odezvy Vás donutí snížit prodejní cenu. To však Vašeho kupujícího odradí – Vaši nemovitost si na webu okouká, začne ji přehlížet a Vy se v zobrazování propadnete na úplný konec.

Jak by měl vypadat prodej nemovitosti v době pandemie i po ní

Strategie, kterou v Rentiers používáme již delší dobu, je tedy zdánlivě jednoduchá – zaujmout kupující hned na první dojem, a postarat se o něj stejně jako o Vás od začátku až do konce. Do prodeje jdeme naplno, investujeme do prezentace již od úplného začátku a nic neponecháváme náhodě.

Jsme Rentiers

Jsme experti v oblasti investic do nemovitostí, financování, jejich zhodnocení a správy.

Přinášíme zcela nový koncept, kde se zaměřujeme na každého klienta individuálně a zajišťujeme takový mix nástrojů a služeb, aby přesně splnil společně stanovené cíle.

Analýza současného trhu a stanovení prodejní ceny

Na začátku každé naší spolupráce je analýza a stanovení cenových mantinelů. Každou přijatou nemovitost bereme jako celistvý projekt, a proto před každým prodejem zhodnotíme aktuální stav trhu, stanovíme možnosti, zohledníme cíle prodávajícího a navrhneme optimální strategii pro dosažení maximální tržní ceny.

Volba úspěšné prodejní strategie

Nemovitost musí vstoupit na realitní trh vždy 100% připravená. Již od prvního okamžiku musíte svého kupujícího zaujmout a vzbudit v něm dojem, že pokud ji nekoupí nyní, promarní svou jedinečnou šanci, protože za týden již nebude k mání. Proto přípravě udělujeme čas a investujeme peníze do focení, natáčení a prezentování nemovitosti.

Moderní prodej zapojuje technologie, které pomáhají efektivně prodat Vaši nemovitost a řeší omezení spojené s pandemií Covid-19.

Jelikož využíváme nejmodernější technologie, které jsou dostupné na trhu nejsme omezeni současnou karanténou ani obavami kupujících jednat osobně a chodit na prohlídky.

Homestaging

Nemovitosti se snažíme představit v tom nejlepším možném světle a do celkové prezentace dáváme maximum. Při prezentaci prodáváme vizi a dáváme možnost kupujícímu představit si život právě v této nemovitosti. Žádné prázdné stěny a holobyty, nebo naopak rušivé prvky, ale profesionální fotografie jednoduše a elegantně zařízeného čistého bytu, do kterého už chybí se jen nastěhovat.

Matterport – 3D camera

Efektivní podpora prodeje, při které má kupující možnost projít si Vaši nemovitost a prohlédnout si veškeré její zákoutí z pohodlí svého domova. Díky speciální kameře, která se po bytě rozmisťuje po bodech, je výsledný efekt téměř dokonalý – žádné deformované pohledy, ale skutečné nabuzení dojmu, že stojíte právě uvnitř. To nám také umožňuje přilákat pozornost lidí, kteří se nyní bojí chodit na prohlídky, ale také šetří čas – dle našich zkušeností pak totiž následná reálná prohlídka probíhá se skutečnými zájemci, kteří se často mění v kupce rovnou na místě na prvním osobním setkání.

Microsite – speciální prostor pro Vaši nemovitost

Moderní prodej nemovitostí v post covid-19 době take znamená dát jí prostor pro tu nejlepší prezentaci vize a atmosféry. Proto vytváříme microsites, neboli specifické webové stránky určené speciálně pro danou nemovitost, které mají možnosti za hranici toho, co nabízí inzertní servery typu sreality.cz. Microsite nám pomáhá předat potencionálním zájemcům ucelený popis nemovitosti, integraci virtuálních prohlídek, videa a poskytuje nám možnost daleko lepšího sdílení v osvědčených kanálech s možností oslovení potencionálně movité cílové skupiny.

Podpis smlouvy a jednání online

Aktuální situace vnesla do klasických realitních procesu spoustu omezení a nejlépe se s tím poprali ti, kteří využívali technologie už před pandemií. V Rentiers vše umíme řešit na dálku – ať už se jedná o podpis smluv, nebo prohlídky, schůzky nebo konference.

Zveřejněním inzerátu to nekončí a péče o kupujícího je stejně důležitá, jako o prodávajícího

Zařazením nemovitosti na realitní portál to u spousty makléřů končí, ale ne u nás. Cílem je vždy prodat tak, aby byl prodávající spokojený, takže bez průběžných analýz a reklamních kampaní to prostě nejde. Sledujeme vývoj situace, konkurenční nabídky, reagujeme na odezvy poptávajících, upravujeme inzeráty tak, aby byly aktuální a sdělily potenciálním zájemcům vše, co potřebují vědět.

Aktuální vývoj trhu mění pravidla hry, a stejně jako je pro nás důležitý vztah s prodávajícím, děláme vše pro to, abychom se stejným úsilím pečovali i o kupující. Toho totiž nestačí pouze zaujmout, ale musí mít pocit, že s ním navazujete partnerský vztah a že se o něj postaráte, od první prohlídky až po podpis smlouvy. Naše zdroje a moderní technologie jsou pouze začátkem – do hry potom vstupuje diplomacie, léta zkušeností a osobní kouzlo.